MOBILLS APP - RECENZIE

MOBILLS APP - RECENZIE

Acum câteva luni, după ce a citit recenzia mea pentru aplicația Dollarbird, un prieten mi-a sugerat să testez și aplicația Mobills. Mi-a zis că este o aplicație similară pe care el o folosește de câteva luni și de care este foarte mulțumit.

Fiind intrigat de recomandarea lui și pentru că îmi place să testez tot ce ține de finanțe personale, am început să folosesc aplicația în paralel cu fișierul meu Excel în care îmi notam cheltuielile zilnic. În articolul de astăzi vreau să îți prezint rezultatele testelor mele.

 

Ce este Mobills?

 

Mobills este o aplicație de gestionare a finanțelor personale care te ajută să preiei controlul asupra banilor tăi. Aplicația îți permite să-ți creezi un buget, să ții evidența cheltuielilor și a facturilor lunare și să-ți atingi obiectivele financiare.

 

Cum îți faci cont Mobills?

 

Pentru a-ți deschide un cont în aplicația Mobills ai de făcut doar doi pași.

Mai întâi trebuie să descarci aplicația din Google Play sau App Store. Există o variantă și pentru cei care au Windows Phone. Apoi, deschide aplicația și înregistrează-te cu o adresă de e-mail și o parolă.

Asta e tot! Poți să treci la treabă și să-ți notezi în aplicație primele venituri și cheltuieli. Acum că ți-am prezentat ce face această aplicație și cum să te înregistrezi, vreau să-ți prezint cât de bine își face treaba.

 

Ce îmi place la aplicație

 

1.      Interfața colorată și prietenoasă

 

Primul lucru pe care l-am observat atunci când mi-am deschis contul Mobills a fost paleta de culori folosită. Aceasta este mult mai variată decât la alte aplicații și ai nevoie de puțin timp ca să te obișnuiești cu ea.

Cu toate acestea, interfața este foarte prietenoasă. Mi-am dat seama relativ repede pe ce trebuie să apăs ca să-mi introduc veniturile și cheltuielile.

 

2.      Dashboard-ul ce poate fi personalizat

 

Atunci când deschizi aplicația ajungi direct în Dashboard. Varianta standard a acestei funcționalități nu mi s-a părut prea grozavă. Dar Mobills îți dă posibilitatea să personalizezi acest Dashboard și astfel l-am făcut să afișeze doar ce mă interesează pe mine.

Există 13 categorii de informații din care poți alege pentru a-ți personaliza Dashboard-ul. Cum mie îmi plac lucrurile simple, îți recomand să setezi doar 3 informații:

  • Bar Charts: Care îți permite să vezi diferența dintre venituri și cheltuieli;
  • Inspiring Phrases: Pentru momentele în care ai nevoie de puțină motivație;
  • Goals: Ca să vezi cât mai ai până îți atingi obiectivele financiare;

Fiecare poate să-și personalizeze Dashboard-ul în funcție de nevoile personale, însă îți recomand să-l păstrezi simplu (maxim 3-4 informații).

 

3.      Meticulozitatea în adăugarea tranzacțiilor

 

Fiind contabil la origine, îmi place să pot înregistra tranzacțiile și să am suficiente informații disponibile. Mobills nu m-a dezamăgit din acest punct de vedere.

Pentru a adăuga o tranzacție în aplicație, apeși pe butonul cu semnul „Plus”. Următorul pas este să alegi una din cele 4 categorii disponibile:

  • Venituri;
  • Cheltuieli;
  • Transfer;
  • Cheltuieli cu Cardul de Credit;

Am testat doar primele 3 tipuri de tranzacții, întrucât nu dețin un card de credit și nici nu recomand folosirea lor.

După ce ai ales una dintre categoriile afișate, trebuie să completezi următoarele 4 atribute ale tranzacției:

  • Pe primul rând (marcat cu o stea) trebuie introdusă valoarea tranzacției;
  • A doua linie este un calendar de unde selectezi data tranzacției;
  • În cel de-al treilea câmp trebuie introdusă descrierea tranzacției;
  • Din cel de-al patrulea câmp selectezi categoria în care se încadrează tranzacția;

Bineînțeles că pentru fiecare tranzacție poți să introduci mai multe detalii și să bifezi diferite lucruri. Mobills are chiar și o funcționalitate de Smart Analysis care recunoaște cheltuielile similare și evaluează dacă ai început să cheltuiești mai mult sau mai puțin decât de obicei pentru o anumită categorie.

Dar mie îmi place să păstrez totul simplu. Cele 4 atribute ale tranzacțiilor pe care le-am menționat mai sus sunt suficiente astfel încât la finalul lunii să poți analiza pe ce ai cheltuit banii.

Un lucru care îmi place foarte mult la aplicație este faptul că atunci când introduci suma ți se deschide un calculator. Dacă ai un bon pe care ai cumpărat mai multe lucruri (de exemplu: alimente, haine și electrocasnice) poți să calculezi direct în aplicație cât revine fiecărei categorii.

În plus, ai posibilitatea să setezi o tranzacție drept cheltuială recurentă. În acest fel, acea cheltuială este înregistrată automat în aplicație în fiecare lună. Un astfel de exemplu ar fi o factură de utilități care se plătește prin debitare direct din contul bancar.

După ce ai introdus datele în cele 4 câmpuri menționate mai sus, tot ce trebuie să faci este să salvezi și să treci la următoarea.

 

4.      Poți să setezi bugete lunare

 

O altă funcționalitate Mobills care îmi place foarte mult este faptul că poți să creezi bugete de cheltuieli lunare. Tot ce trebuie să faci este să stabilești câți bani din venitul tău trebuie alocați către o anumită categorie. Din momentul acela, de fiecare dată când introduci o cheltuială în aplicație care corespunde acestei categorii, bugetul se va actualiza și vei vedea cât a mai răma

s disponibil până la finalul lunii. Poți să setezi să primești o notificare atunci când ai depășit 80% din bugetul lunar.

Din păcate, varianta gratuită îți permite să setezi doar două bugete pe lună. Dacă ar permite 3 sau 4 categorii, cred că ar fi perfect.

 

5.      Poți să setezi obiective financiare

 

Mobills îți permite să-ți setezi anumite obiective financiare și să-ți urmărești progresul. Fie că vorbim de a economisi bani pentru vacanța următoare sau pentru o mașină mai nou, aplicația te ajută să ai obiectivul setat în fața ochilor zilnic.

Acesta este motivul pentru care îți recomand să îl adaugi în Dashboard. În acest fel, de fiecare dată când vei deschide aplicația ca să-ți treci cheltuielile, vei vedea care este obiectivul financiar spre care lucrezi.

Varianta gratuită nu-ți permite să-ți setezi două sau mai multe obiective simultan. Însă, de această dată, nu consider această limitare drept un inconvenient. Este mult mai bine să te limitezi la un singur obiectiv financiar și să te ții de el până îl atingi decât să-ți împarți atenția către mai multe.

 

6.      Accesibilă și de pe Desktop

 

Deși este o aplicație, dacă lucrezi mai mult de la calculator, Mobills are și o variantă pentru desktop. Aici poți să faci absolut toate operațiunile pe care le faci și în aplicație, iar acestea se sincronizează prin cloud pe toate dispozitivele pe care ești conectat.

Avantajul variantei pentru desktop este că aici graficele sunt mai clare, mai vizibile și ai o imagine de ansamblu mai bună. În plus, este mult mai ușor să-ți analizezi tranzacțiile și să vezi dacă ai făcut excese în vreo categorie.

Nu în ultimul rând, având această variantă, toți membrii familiei se pot conecta la ea și să noteze tranzacțiile. În acest fel responsabilitatea nu cade doar pe umerii persoanei care a instalat aplicația.

 

Ce nu-mi place la aplicație

 

1.      Setările inițiale puțin greoaie

 

Fiind o aplicație mai complexă, mi-a fost puțin mai greu să fac câteva dintre setările inițiale. Acest lucru se datorează faptului că sunt destul de multe meniuri prin care te poți plimba și în care găsești tot felul de opțiuni care te fac curios. Dar, odată făcute setările inițiale, aplicația merge perfect și nu mai trebuie să-ți bați capul cu ele.

Ar fi fost folositor ca înainte de a ajunge la Dashboard să poți face câteva setări de bază cum ar fi limba și valuta pe care o folosești ca să nu fie nevoie să le cauți ulterior.

 

Alte aspecte

 

Mobills este o aplicație gratuită și poate fi folosită de o singură persoană sau o familie cu ajutorul variantei pentru desktop. Dacă vrei să scapi de limitările pe care le are varianta gratuită, trebuie să achiziționezi versiunea PREMIUM. Aceasta costă 25,99 USD/an (2,16USD/lună).

Suma nu mi se pare mare deoarece este echivalentul a două cafele pe lună.

 

Concluzii

 

Monitorizarea cheltuielilor este foarte importantă atunci când vrei să știi pe ce s-au dus banii și cu cât ai rămas până la următorul salariu. Discut despre acest aspect în mod intensiv cu clienții mei în cadrul programului „Gestionează-ți banii într-un mod inteligent”.

Pe lângă funcționalitățile pe care le-am menționat mai sus, Mobills are și alte opțiuni care să te ajute să-ți fie cât mai ușor să-ți monitorizezi banii. Tot ce trebuie să faci tu, este să-ți dedici 2-3 minute din zi și să notezi câți bani ai cheltuit.

 

Nota: 10/10

 

Dacă ți-a plăcut această recenzie, nu ezita să o arăți unui prieten printr-un share pe Facebook, un retweet pe Tweeter sau orice alt mijloc de social media pe care îl folosești.

De asemenea, mi-ar plăcea să știu ce instrumente folosești tu pentru a-ți monitoriza cheltuielile? Scrie-mi răspunsul tău în secțiunea de comentarii.

Până data viitoare, amintește-ți că cel mai bun lucru pe care îl pot cumpăra banii este liniștea financiară!

Cu prietenie,

Ovidiu

Disclaimer

Articolele publicate pe acest website au scop EDUCATIV. Dacă anumite companii sau acțiuni ale unor companii listate sunt menționate în cadrul articolelor ele au doar titlul de exemplu. NU lua decizii de vânzare sau cumpărare doar pe baza informațiilor prezentate în articol.

Orice investiție prezintă un anumit grad de risc. Nu există nici o garanție că vei câștiga bani atunci când investești. Există o șansă chiar să pierzi bani. Instrumentele financiare de tip CFD, sunt foarte riscante. De aceea trebuie să te educi și să te informezi cât poți de bine înainte de a investi bani. Doar așa vei putea lua cele mai potrivite decizii pentru TINE.

2 Responses

  1. Salut.

    Ar fi util sa fie si posibilitate de subcategorie. De pilda.. la trasnposr sa poti avea subcategorii gen combustibil, asigurari, revizii curente, reparatii ocazionale.. astfel incat sa ai o idee mai clara asupra structurii cheltuielilor dintr-o categorie. Unele cheltuieli ar fi oarecum fixe, altele ocazionale… punctuale.
    Eu nu am gasit sa pot face subcategorii astfel incat sa pot analiza o categorie in ansamblul ei dar si separat pe componente.

  2. Scuze. Am aflat ca exista subcategorii. Pare ca m-am grabit un pic cu a trage concluzii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *